#35

This song is only set for you


Landet Nästan som ständigt förändras


Kommer kännas konstigt att flyga ifrån Kina och kommer ta en stund innan man fattar att man är tillbaks till Sverige. Läskigt hur man kan anpassa sig så fort med miljöombyten och hur en del vanor verkligen sitter som berget!
Gick runt inne på en affär och var i mina egna tankar en dag, helt plötsligt störs jag av att någon säger; nee-hao. Fattade inte varför hon sa hej på kinesiska tog en stund för mig att koppla att jag fortfarande befann mig i Kina! Tråkigt att de gillar västländerna lite väl mycket att man kan känna sig som hemma. De bygger precis överallt och river gammalt, tycker att de borde behålla den kinesiska stilen istället....guiden i måndags berättade att från åkrar till nybyggda skyskrapor i Beijing tog bara 20 år. Kan förstå att de bygger på höjden istället för bredden när befolkningen är enorm, bara i 'lilla' Ningbo bor det ca 6 miljoner människor.

Helt klart värt att åka till Kina, ångrar inte att jag valde resan istället för praktik. Lite kul att jämföra sina fördomar nu om man hade rätt eller inte, kineserna har överraskat mig några gånger annars var det som jag trodde med trafiken etc. Vill absolut resa tillbaka för att se allt man missat för det finns enormt mycket att skåda. Är sugen på att åka ut till fastlandet och se det 'riktiga' Kina, nu har man bara sett den moderna kusten.


Om det går som det ska, vilket man aldrig kan veta utan man får räkna med allt, ser tiderna ut såhär;

Torsdag 5 Maj

02:30 (Beijing tid) Planet lyfter från Beijing

08:50 Landar i Moscow

10:50 Lyfter från Moscow

 

Fredag 6 Maj

10:55 (Svensk tid) Landar på Arlanda

15:35 Tåg från Stockholm C

ca 19:00 Skövde

 

 

Moder natur väckte nog alla på hotellet med en rejäl åsksmäll i natt, trodde först att klockan var fem så två timmar mindre sömn än beräknat var inte farligt. Med min tur var den självklart lite innan tre och kunde inte somna om! Ska ta en soffrodel i parken senare fall jag ska orka resa hem för på planet blir det inte mycket sömn.

 

 

Ska bli skönt när man kommer hem att lägga sig i sin egna säng, träffa alla underbara människor och 

äta ordentlig MAT så man blir mätt någon gång..

ByeBye China - Hello Sweden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0