#13

Besök på Shanghai world Expo 2010, lite små häftigt men hade förväntat mig något mer. Man kan nästan kalla Shanghai för "arkitekturernas lekland" de flesta byggnader har sitt egna speciella utseende och det förändras titt som tätt.

 

Även provat på tunnelbanan, nu fattas bara båt och mopedtaxi så har vi provat på alla färdmedel. Fast vi missar nog bussen för den vi ska åka med på lördag räknas inte riktigt då den privat beställs, antar jag då vi ska stanna i en liten by på vägen. Får ta och prova på bussen i Ningbo eller Bejing kanske. Tunnelbanan var som förväntat, en massa folk som trängs!

 

Jag, Michelle & Hannah har provat på fotmassagen på hotellet, behövdes efter några dagars vandring på hård asfalt! Vädret har inte varit så kul idag, molnigt, blåsigt och lite vattendroppar. Som tur är kommer regnet nu på kvällen! Imorgon händer det inte så mycket förutom föreläsningar, ska komma före detta elever från tekniska högskolan som jobbar här i Shanghai, lite intressant.

 

Förut åt jag det starkaste någonsin som jag provat på, trodde bokstavligt talat att eld skulle komma ur munnen på mig fall jag talade! Överdriver inte att det brann i magsäcken på mig...blev mycket ris och vatten för att lugna ner hettan! Antingen smakar maten knappt något eller så är det vrål starkt, en liten besvikelse hade förväntat mig mycket kryddor. Hoppas på att det bara är storstads maten och att det blir annat i Ningbo. Saknar inte den svenska maten (än) trots det..

 

HARÉ

 

Marika, Wei Wei, Jag & Michelle framför Expo, Hannah är fotograf.


Kommentarer
Postat av: Lars

Du får ha med dig lite socker så att du få bort den starka smaken.Socker neutraliserar alla starka kryddor..........

2011-04-06 @ 19:26:09
Postat av: Gunilla

Vi kanske ska pröva att åka segway (en sån som Fredde åker på i solsidan)när vi är i Amsterdam. Vi åker dit imorgonbitti och stannar tills på söndag.Vi tar med oss datorn så att vi kan kolla på dina inlägg.

2011-04-06 @ 19:36:52
Postat av: gunnel assi lindas farmor

Linda, du är en jättebra fotograf.

2011-04-07 @ 12:35:54
Postat av: gunnel assi lindas farmor

Linda du är en jättebra fotograf.

2011-04-07 @ 12:37:31
Postat av: Lilli

Farmor: Tack så mycket farmor, roligt att ni hittat till min blogg! Hoppas ni har det bra där hemma!



Päronen: Ha det så trevligt i Amsterdam! Vad roligt att åka segway, tycker jag absolut att ni ska göra. Tack far för tipset om sockret, det är bra att veta för ibland vet man inte hur starkt maten är när man beställer..Hare

2011-04-07 @ 14:24:02
Postat av: Gunilla

Hej igen

Ska bara påminna dig om att söka till högskolan eller universitet innan 15 Mars (som ör sista ansökningsdagen). Så att du har något i höst, i fall du skulle bli arbetslös.

2011-04-07 @ 22:07:57
Postat av: Lilli

Jag har koll mamma, du kan vara lugn! Hare gott

2011-04-08 @ 04:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0