#14

Not suprised! En irriterande mosquito har väckt mig i två nätter nu och självklart försökt suga livet ur mig, sju myggbet lyckades hon med innan jag fick tag på henne den här natten!
Hade lektion i kinesiska igår med Wei Wei som lärare, det är kul men klurigt för de pratar i fyra olika tonlägen och det är svårt att få till ibland. Men några ord kan jag allt säga och förhoppningsvis lära mig någon mening på den här resan! Efter språklektionen kom ett gäng svenskar (som bor och jobbar här i Shanghai) och berättade om deras upplevelser som de har fått under den tiden de varit här. Mycket intressant!
De sista dagarna har vädret varit grått och disigt med lite småregn, inte lika kul men idag ser det ut att spricka upp lite grann. Sista dagen i Shanghai förresten, ska bli kul att få se något nytt ställe nu för det känns som man gjort och sett det mesta här. Innan klockan 07:00 ska vi ha checkat ut imorgon bitti, gissar på att alla kommer se ut som zombies med varsin packning...nu ska vi iväg med Wei till the Jade Buddha TempleHARÉ

Kommentarer
Postat av: Merica

Kul att ni hare sköjj! Nu har ju katten blivit helt själv i helgen, pärona är i Amsterdam o ja jobbar hela helgen så hinner bara springa in o klappa katten i 5 minuter, så hon är måttligt glad. Kina-mat har väl aldrig varit känd för o vara jättesmakrik? Det är nog Thailand som är mer för chili o smaker.. Kineser är ris-are :) Lycka till med kinasnacket ;) Take care, puss o kram. Zai jian! (Eller? xD) <3

2011-04-08 @ 08:37:14
Postat av: Lilli

Händer mycket på kort tid för henne, stackarn! Hmm det har du nog rätt i men ändå, hade knappast förväntat mig att det skulle inte smaka något alls. Men ris är gott :) xiè xie, zài jiàn (tack, hej då) XO<3

2011-04-08 @ 12:34:45
Postat av: gunnel assi lindas farmor

hej,Linda. tittade på kartan, du är ju inte långt från Japan och jordbävningen. ni kanske kände av skalvet igår. Här är allt bra. Pappa har fått fart på min moped, så nu är det full fart igen. Kasper hälsar. Ha det bra. Farmor.

2011-04-08 @ 19:18:58
Postat av: Rebecka

Hej! Gud va roligt det ser ut som ni har haft det på bilderna! Hur är vädret nu? Här hemma har vi soligt idag! Ta hand om dig. :) Puss och kram.

2011-04-09 @ 09:38:26
URL: http://rebeckaalfredsson.blogg.se/
Postat av: Lilli

Farmor: Hejsan vi har inte känt av något skalv som tur är! Har inte tänkt så mycket på att vi är nära, jag tror inte att det är någon fara. Åh vad roligt, när jag kommer hem ska jag försöka hinna med att få hem min moped också! Hälsa tillbaka till kusinerna, Hare gott kram



Rebecka: Heej :D Har det är jätte bra, det är roligt med ny kultur och maträtter. Kan tänka mig att åka hit igen fast se nya platser, mer av landet för nu är vi mer i städerna. Det låter bra att det blir varmare hemma, idag har vi haft 20 grader :P Dock är det rätt så disigt så det är inget direkt solljus men värmen känns. I'll hare gott puss & kram :)

2011-04-09 @ 15:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0