#19



Xinye heter företaget vi ska jobba emot och vi var där på studiebesök. Fick oss en rundvandring och även en muntlig presentation, tycker dock synd om arbetarna som får stå och göra samma sak varenda dag..det såg inte bekvämt eller roande ut. Ljudmiljön var inte den bästa heller och golven bestod av betong! Glömde min kamera på rummet imorse, tror det berodde på min frustation på mobilen som inte ville starta korrekt. Därför är bilderna av dålig kvalité då det är taget med bara mobilkameran, funkar helt okej ändå tycker jag. Efter fabriken besökte vi ett kinesiskt tryckeri (bilden ovan) även där ljudliga och trångaarbetsmiljöer, funkar men ser inte bekvämt ut.

Fabrikslunchen var jättegod (blev ingen åsnepenis som tur var), dock tycker jag inte kalla nudlar är någon hit men är man hungrig så funkar det mesta! Pomme fritsen ville jag inte äta så de lämnade jag helt, gissar att de även var kalla. Synd bara att det var lite mat man fick, blev inte mätt på det lilla åt både min bricka, michelles och marikas.



Efter skolan blev det en sväng till marknaden, den billiga såklart! Riktigt nöjd över mina köp idag och kan tyvärr inte tala om vad jag köpt. ska dit igen och shoppa kläder nästa gång. Kvällen avslutades först med en liten rätt från gatustånden utanför universistet och slutligen en jogging runda med Wei Wei, mycket trevligt och ett bra slut på dagen! GODNATT

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej

Klart du inte blir mätt om du inte äter upp din egen mat.Ni verkar få en massa intryck. Här hemma går det mest sina vanliga banor.

2011-04-12 @ 20:29:30
Postat av: Marika

Fan... tastiskt va lång jag ser ut o__O Jag vet att jag är lång, men inte så lång ju! Fast det är en najs bild, saknas dock en Linda i den förstås ;D

2011-04-13 @ 02:52:57
URL: http://hyuuga.blogg.se/kina/
Postat av: Lilli

Mamma: Klart jag åt upp min egna mat, var bara pomme fritsen som jag vägrade äta! Kineserna äter extremt små portioner ingen blir mätt på det som är van att äta minst dubbelt.

2011-04-13 @ 03:14:48
Postat av: gunnel assi lindas farmor

kasper och jag skickar en stor kram till dej Linda

2011-04-17 @ 10:14:10
Postat av: Lilli

Farmor & Kusinvitamin: När jag kommer hem hälsar jag på och visar lite bilder, KRAM tillbaka till er :D

2011-04-22 @ 12:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0