#5

 

Hannah på planet

 

Somnade som en stock direkt när jag la mig ner igår, det var otroligt skönt att få sova när man inte fått göra det ordentligt i en veckas tid. Dock väckte far mig tjugo över åtta och undrade om vi var på Arlanda ännu, mamma hade blandat ihop tiderna - inte lätt att hålla reda på, knappt så jag gör det! Dock gjorde de inget då mitt alarm skulle gå på ungefär vid den tiden. Smidigt med pendeltåg, jag gillar det! Känner mig inte lika lost som jag kan göra ibland i Göteborg, dock vandrade vi fram och tillbaka rätt mycket igår då är det inte konstigt man känner igen sig.

 

Duktiga som vi är var vi i mycket god tid till Arlanda, kunde äta i lugn och ro för att sedan ställa sig längst fram i kön till in-checkningen. Killen i disken glömde sätta dit en transferlapp på Michelles väska så det var 75% chans att den kom med i Moskva! På säkerhetskontrollen fick vi packa ut både dator och kamera, folk var lagom glada när vi var längst fram och stoppade upp hela kön!

 

 

Planet till Moskva gick fort, endast två timmar men det kändes mer som fyrtio minuter. Mest spännande var vilken mat vi skulle få, då vi skulle få vegetariskt alla tre fast vi bara hade betalt för en! Kallpasta med frukt och macka, helt ätbart.

 

 

Hannah, Michelle, Marika



Flygplatsen i Moskva var riktig snygg och fräsch, speglande golv och allt skulle blänka...flyget till Shanghai blev försenat för att de var sega med att släppa in folk genom boardingen. Självklart skulle ryssarna stå och röka i kön, sved "gött" i hals och ögon...Var lite lyxigare på detta planet än det innan, vi hade egna tv-skärmar framför oss där vi kunde se på film, spela spel och lyssna på musik. Häftigaste av allt var att vi fick se starten och landningen på skärmen!!

 

Michelles bagage var med också! Slapp hon vänta en dag på det också..HARÉ

 

Var inte lätt att sova som alltid på plan, men fick kanske två timmars vila i alla fall..vi kommer nog sova djupt allihop ikväll!


Kommentarer
Postat av: farmor

hej, jag har hittat din sida. Det var pappa som lärde mig. Jättehäftigt. ha det så bra.

2011-04-06 @ 17:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0