#6



Marika på vår balkong


Tuta & Kööör! Om du ska köra i Shanghai ska du vara stresstålig, bra lokalsinne och våga ta för dig...först åkte vi Shanghai Maglev Train i 430km/h och sedan taxi till hotellet, gillar att här är trafikljusen utsatta för att du ska göra fulingar. Mycket smart att visa hur många sekunder det är grönt och rött också så slipper man bli irriterad på att det "aldrig" slår om!

 

Rummet delas med Marika på 14:e våningen och har inte riktigt vant mig vid höjden ännu, kanske blir bättre i morgon eller så får jag låta bli att luta mig ut över staketet och kolla ner.. Vädret är fint men disigt, graderna låg runt 20° det är underbart med lite värme!

 

Idag har vi tagit en liten promenad runt vårt område(Nanpu) finns mycket intressanta smårätter att smaka på, de står längs med gatorna med småkök eller fruktstånd, luktar väldigt gott i alla fall! Och självklar t har de folkströmmar + trafik här med, mopederna stryker längs med armarna ibland och en del mopeder är ljudlösa dessutom. Samt att de tutar konstant för att andra trafikanter ska uppmärksamma dom när de gasar förbi, så det är aldrig tyst här.

 

I morgon ska vi till parken Yuyuan Garden och fotografera, kommer bilder på det såklart! Just nu sitter jag och skriver för att hålla ögonen öppna så man inte vaknar mitt i natten klarvaken..somnade förut i två timmar, tog inte en sekund innan jag hunnit somnat in. Känns i huvudet att man rest i nästan 24 timmar(i fall man räknar in tidsskillnad och alla väntetider)

 

HARÉ

 

 

Utsikten från balkongen


Kommentarer
Postat av: Christian

Skönt att höra att du kommit fram välbehållen. :)

2011-04-02 @ 02:17:15
URL: http://ninjapixel.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0