#21

The Air Garden

 

Framöver kommer det inte hända så mycket, hela nästa vecka kommer till mesta dels bestå av projektarbete (grafiska profil åt Xinye). På kvällarna blir det annat såklart men inte säkert jag hinner blogga varje dag.

 

Torsdagskvällen var jag och Michelle ute på en promenad runt campus, de har en trädgård som består av sju våningar, the Air garden, som är till för att gå i och tänka på livet. Riktigt lugnt och skönt där uppe, skulle vilja ha en luftträdgård i Sverige..

 

Fredagen hade vi lektioner i kinesisk kultur/familjeliv och kinesisk affärsstruktur kan man kanske kalla det för. Skriver hela tiden att det är intressant men det är det och jag hittar inget bättre ord tyvärr..efter lektionerna promenerade vi till Wanda Plaza (shopping center), hittade mig ett par sköna piratmysbyxor, nästan bästa köpet hittills. Musik är väldigt billigt här, nu har jag köpt mig fyra skivor för endast 40kr...känner på mig att det kommer bli några skivor till!

 

1) Wiie det åskar! Utsikten från vårt rum

2) Wanda Plaza, gillar deras stilrena design

3) Tina, kinesiska språkläraren

 

 

Gårdagen började med lektion i kinesiska, små orden börjar sätta sig och jag kan komma ihåg några meningar! I och med vädret så kände vi inte för att kliva runt på marknader i regn och tog en taxi till Green Spring SPA plaza Leisure Mall. Mission Complete, nu har jag äntligen fått min efterlängtade massage!!!!! Dock fick hon inte ut alla mina knutar men ett enormt tryck släppte i ryggen, kändes som jag hade blivit bedövad ungefär. Underbart! Men det häftigaste var att stoppa ner fötterna i poolen med fiskar så dom kom och åt på dig, kittlades mest i början men när man väl slappnade av gick det bra. Efter ett tag känns det som att dina fötter har somnat men egentligen är det bara ett stim fiskar som äter på dig..det var kul!

Kvällen slutade med karaoke med klassen, inte det bästa för min hals men det var roligt och jag kan inte vara tyst till musik! Förflyttades oss sedan till en bar med bl a biljard, förlorade mot en kines fast det var inte huvudsaken att vinna!

 

Den här dagen kommer bli lugn, slog i huvudet igår också (klumpig som jag är) Har fått en verkande bula som fått för sig att irritera mig med pulserande värkar! What ever den här dagen kommer bli lugn, ska strosa runt lite marknaden senare. Nu är det i alla fall sol fast vinden har inte värmts upp än...HARÉ GOTT

 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Var det ungefär som när fiskarna åt på din far i Thailand? Var det bara i avslappningssyfte eller gjorde någon annan nytta också?

2011-04-17 @ 16:42:20
Postat av: Lilli

Hehe ja precis fast dessa var samlade i en varmare pool, syftet är att de ska rensa bort hudrester och sen är det avslappnande (för den som inte är kittlig då)

2011-04-18 @ 04:56:44
Postat av: Zazza

JAG SAKNAR DIG SIS! Massor :( Har flyttat till pappa nu och nu i påsk ska Tuva få valpar och nästa vecka tar jag examen - händer så mycket nu och du så långt borta :( Idag va jag i Skövde och slog ditt nummer då kom jag på att det va ju ingen idé att försöka nå dig å få dig till stan...Hoppas allt är bra där borta! Tänker på dig <3

2011-04-19 @ 01:17:27
Postat av: Christian

Tiden rullar på och snart är du hemma igen. Se till att njuta så mycket du bara kan av det kinesiska levernet. :)

2011-04-19 @ 02:04:59
URL: http://ninjapixel.se/
Postat av: Lilli

Zazza: :) Saknar dig med! Åååh vad kul, när ska hon få det? Oj är det redan nästa vecka, hur känns det? Hehe inte så långt bara sex timmar framåt ;P Vi får gå till stan efter jag kommit hem såklart. Hoppas allt är bra i Götene, hälsa kurt! Take care, löv<3



Christian:I will :)

2011-04-19 @ 15:19:38
Postat av: Zazza

Dom va beräknade i måndags men inga som kommit än och jag missar nog när dom kommer också eftersom jag är i Hultan nu till lördag :( Du måste komma förbi å mysa sen när du kommer hem! Så jag får höra om allt, å höra hur tokig jag är - igen..... Längtar efter dig min man <3

2011-04-27 @ 12:20:05
Postat av: Lilli

Trist, varför måste du till Hultsfred?! Ja det klart jag ska, hehe vi kommer nog prata hål i huvudet på varandra...snart hemma<3

2011-04-27 @ 16:03:49
Postat av: kasper

hej kusin vad gör du

2011-04-30 @ 12:28:55
Postat av: kasper

ha det kul i shanggai

2011-04-30 @ 12:30:19
Postat av: Lilli

Hejsan Kusin! Jag har precis kommit tillbaka till hotellrummet efter en dag på förbjudna staden :)

2011-05-01 @ 12:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0